maudheijndermans.reismee.nl

De eerste week

De kop is eraf. Vrijdag 29 augustus kwam ik aan op Sint-Maarten, klaar om te beginnen met een stage van 10 weken. Ik werd van het vliegveld opgehaald door een taxi, om vervolgens naar het appartementencomplex gebracht te worden waar ik tijdens mijn stage woon. Het was ongeveer 20 minuutjes rijden en er was meer verkeer op de weg dan ik zou verwachten van een eiland als dit. Volgens de taxichauffeur kwam het extra verkeer doordat het "Election day" was, de dag waarop iedereen in Sint-Maarten naar de stembus ging om een nieuwe regering te kiezen.

Eenmaal aangekomen op het appartementencomplex kreeg ik een kamer en kon ik beginnen met uitpakken. Gelukkig is mijn kamer vrij groot! Net toen ik klaar was met het uitpakken van mijn koffer kwam ik nog een nederlands meisje tegen. Met haar en het meisje dat een uur later aankwam ben ik boodschappen gaan doen. Op zoek naar een supermarkt dus! De dichtsbijzijnde redelijk grote supermarkt lag op ongeveer 15 minuutjes lopen. Met alle boodschappen voor de eerste dagen gingen we weer op pad naar huis. Die dag hebben we eigenlijk niets meer gedaan.

Op zaterdag zijn we naar Philipsburg gelopen om de stad te verkennen. Het begin van de stad ligt iets verder dan de supermarkt, dus we waren er zo. We hebben een paar uur in de stad gelopen en gewinkeld en daarna zijn we weer naar huis gegaan om bij het zwembad te liggen.

Zondag zijn we met nog een nederlandse stagiaire naar Maho geweest. Dat is het strand dat bekend is geworden doordat het voor het vliegveld ligt en dat betekend dat wanneer er vliegtuigen aankomen op het vliegveld van Sint-Maarten, ze heel vlak over het strand vliegen, wat ontzettend gaaf is om te zien. Het water in Maho was zo ontzettend mooi blauw! We hebben heerlijk gezwommen en op het strand gelegen. Langs het strand stonden een aantal eettentjes waar we s middags gegeten hebben en cocktails gedronken hebben. En rond een uur of 5 ben ik met een lokale bus weer naar huis gegaan. Er is hier niet echt sprake van openbaar vervoer. Er rijden ontzettend veel personenbusjes rond met bordjes voor de autoruit met plaatsnamen. Als je je hand opsteekt, stoppen ze langs de kant van de weg, en mag je voor 2 dollar meerijden naar de aangegeven plaats. Met de lokale bus ben ik dus terug gegaan naar het appartement.

Van maandag tot vrijdag heb ik gewerkt op mijn stage. De stageplaats is echt heel erg leuk en ik krijg van mijn bedrijf heel veel vrijheid om mijn tijd zelf in te delen, zolang ik aan het eind van de week maar een opdracht af heb. Je kunt wel echt merken dat je niet in nederland bent. Deze week was er een brand in het centrale centrum van de internet provider en hadden we anderhalve dag geen internet. Aangezien ik op mijn stage vrij veel het internet moet gebruiken om dingen op te zoeken, mocht ik van het bedrijf eerder naar huis, omdat er nu dus toch niks te doen was. Verder heeft het donderdag best wel hard geregend, en dat zorgde ervoor dat de stroom die dag 2x uitgevallen is. De eerste keer duurde de stroomstoring ongeveer 20 minuten, waardoor je alweer niks kon doen. De tweede keer was het relatief snel opgelost, binnen 10 minuten konden we weer aan het werk. De rest van de week is heel soepel verlopen, en nu heb ik eindelijk weekend!

liefs

Reacties

Reacties

jacqueline

Ha Maudje

leuk om je zo te volgen dikke kus

Jennifer

Hee Maud,

Leuk om te lezen dat hoe het goed naar de zin hebt! Ben een beetje jaloers hahah ????????
????????????????????

Jennifer

Hmm de emoticons pakt hij niet :p:p foutje...

Manouk

Wat een goed idee! Zo krijgen we een goed idee van je leventje daar :D ik lees graag snel meer! Xx

Lonneke

Leuk hoor Maud!! Fijn om je te volgen!!! Geniet maar lekker!!????????????

Lonneke

Die vraagtekens zijn smiles met kushartjes. Haha

Li@

Leuk leuk

Mama

Xxx tot de volgende skype ;-)

Papper de flap

Super hoor verwende pietje de draak

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!