maudheijndermans.reismee.nl

Week 2

Na mijn laatste verhaal zijn we inmiddels al weer bijna een week verder. Tijd voor een nieuwe update.

Afgelopen zaterdag ben ik samen met Anne naar de markt in Marigot geweest, op het franse deel van Sint-Maarten. Van mijn collega hoorde ik dat de markt het leukst was als je er vroeg zou zijn, dus om kwart over 7 gingen we op pad. Toen we er rond kwart voor 8 kwamen zagen we meteen waarom. Er waren overal een soort overdekte marktplaatsjes met gemetselde toonbankjes waarop lokale mensen verse vis en groentes verkochten. We hadden geluk dat we er zo vroeg waren, want een half uurtje later was alle vis verkocht en waren alle kopers ook al weer verdwenen. Naast de markt in de huisjes was een markt met hebbedingetjes, souvenirs en kleding. Deze was alleen nog aan het opbouwen, omdat ze daar eigenlijk stonden voor de toeristen en de toeristen meestal niet om 8 uur al komen. We werden dan dus ook een beetje raar aangekeken dat er meisjes rondliepen die ze toch wel voor toerist aanzagen, maar er toch al zo vroeg waren. Anne en ik besloten toen om eerst maar even ergens wat te gaan eten en te wachten totdat de kraampjes een beetje opgebouwd waren.

Rond een uurtje of half 9 was de markt klaar en hebben we daar nog leuke souvenirtjes en cadeautjes voor thuis gekocht. Vervolgens zijn we een beetje in de buurt gaan rondlopen en kwamen we bij een winkelcentrum. Het leek heel westers, en toen we binnen kwamen zagen we ook meteen waarom, een gemiddeld tshirtje kostten in de winkels al gauw 150 euro. Toch maar niet.... We hebben nog een poosje door de straten van Marigot gelopen om terug te komen bij het punt van waar de busjes vertrokken naar Philipsburg en rond 12 uur waren we weer bijna thuis. S middags hebben we nog aan het zwembad gelegen bij het appartementencomplex en niet zoveel meer gedaan.

Zondag ging Sascha ook mee en zijn we met zn 3e naar Mullet Bay gegaan. Mullet Bay is echt een prachtig strand met helblauw water en bijna wit zand. Langs het strand staat een eettentje met echte antilliaanse vrouwen die voor een paar dollar een complete maaltijd voor je klaar maken. We hebben de hele dag lekker op het strand gelegen en gezwommen, want we wisten dat we de volgende dag weer aan de bak zouden moeten.

Maandag begon de werkweek weer. Gelukkig was dit een week met leuke dingen om naar uit te kijken. Mijn collega Yunice was dinsdag jarig en dat zouden we woensdag met het kantoor gaan vieren door uit lunchen te gaan. We zijn gaan lunchen bij 3 Amigo's. Het was ontzettend gezellig en het is ook wel heel leuk om je collega's buiten het werk te zien (hoewel het natuurlijk eigenlijk gewoon tijdens het werk was). We gingen om half 12 van kantoor weg om te gaan lunchen en we waren rond 4 uur terug op kantoor. Gezelligheid kent geen tijd zullen we maar zeggen. Het is heel leuk om te zien dat mensen hier wel echt de tijd nemen om iets te gaan doen met of voor elkaar. Terug op kantoor moest er nog een uurtje gewerkt worden en toen was de week alweer half om.

Voor het weekend hebben we een tripje naar Saba gepland. Samen met Sascha en Anne vliegen we zaterdagochtend naar Saba, hebben we een overnachting en vliegen we zondag weer terug. Ik heb er enorm veel zin in en ik ben zo benieuwd hoe het daar is!! Daarover dus volgende week zeker meer!

Heel veel liefs!

p.s. Ik kan via deze site heel moeilijk foto's uploaden, dus voor foto's van alles graag op facebook kijken :)

Lia

Jeetje Maud, wat heb je het prachtig daar, erg leuk om te lezen????

Jacqueline

Nou Maud, zo te lezen heb je het er naar je zin.

Dorien Roelofs

Het is daar erg leuk zo te lezen ik vind het leuk om je verhaal te volgen Maud. Geniet er maar van want de weken vliegen zo om en is het alweer voorbij.

lonneke

Weer leuk om te lezen Maud. Je doet alleen maar leuke dingen dus je vermaakt je goed. Xx