maudheijndermans.reismee.nl

Seatrek en strand

Lieve allemaal,

ten eerste wil ik iedereen bedanken voor alle lieve en leuke reacties die ik heb gehoord op mijn verhalen! ontzettend leuk dat jullie mij volgen en met me "mee" reizen.

Afgelopen week had onze buurman ons uitgenodigd om mee te gaan op een excursie waar je over de zeebodem mocht lopen. Op zaterdagochtend 9 uur stonden we klaar om te vertrekken. Met de boot gingen we naar een baai waar een aantal huisjes op het water dreven, dit was de tikihut en de seatrek. Omdat we met een vrij grote groep waren, werden we opgesplitst en mochten wij eerst snorkelen en ging de andere groep eerst over de zeebodem wandelen. Het water was echt onwaarschijnlijk helder, je kunt daar helemaal naar de bodem kijken. Echt waanzinnig mooi! We hebben daar eerst ongeveer een uur gesnorkeld en toen mochten we ruilen en was het onze beurt om over de zeebodem te lopen. Ik moest op een trap gaan staan en toen plaatsten ze een helm op mijn hoofd die redelijk zwaar was, ongeveer 15 kilo. Dan ga je meteen onder water en moest je van de trap af klimmen naar de bodem. Je ging ongeveer 6 meter diep, dus het was best een redelijke klim naar beneden. Onder aan de trap werd je stevig vastgepakt door een duiker die mee ging voor de veiligheid en op de grond neergezet. Doordat de helm een beetje vierkantig was, was het ook heel moeilijk om in te schatten hoe ver je van iets af was, je zag dus onderwater allemaal een soort marsmannetjes die probeerden de railing te vinden en ongeveer een halve meter ernaast zaten.... We moesten in een treintje achter elkaar lopen en daar gingen we dan over de bodem! onderweg zagen we allemaal visjes voorbij zwemmen. De duikers die mee waren in geval van nood maakten veel foto's onderweg, zodat ook de mensen zonder onder water camera een aandenken konden halen. Bij het einde kreeg iedereen ook nog een handje vol visvoer om de vissen te voeren. Mijn god, dat was wel eng, ineens kwamen er super veel vissen op je af gezwommen, en ze beter in je hand en vingers om allemaal een beetje voer te kunnen krijgen! Daarna was de tour onderwater afgelopen en gingen we weer naar boven. Eenmaal boven mochten we nog even naar de tikihut, omdat het officieel niet onderdeel van de tour was, maar omdat wij die buurman kenden mocht het wel. Eenmaal lekker in het zonnetje met een cocktail zijn we zelfs nog even in slaap gevallen. Al met al was dit ook weer een ontzettend mooie ervaring.

Zondag hebben we het echt heel rustig aan gedaan. Eerst lekker lang uitslapen, en rond een uurtje of 1, half 2 richting het strand om nog even verder te slapen. Ook dit keer zijn we naar mulletbay geweest. Heerlijke relaxte middag dus weer!

Daarna moest ik weer een hele week werken, waarin ik steeds meer idee krijg wat ik moet doen met de dingen die ik van school aangereikt heb gekregen en mijn eindopdracht steeds meer vorm begint te krijgen. Maar gelukkig is het nu weer weekend!!

Volgende week dus meer verhalen :)

Liefs xx

Reacties

Reacties

Jacqueline

Hoi Maud, aan de foto's die ik gezien heb lijkt het mij een geweldige ervaring om over de. zeebodem te lopen, fijn dat je het zo naar de zin hebt en dat het methet werk ook goed gaat. We blijven je volgen .
Dikke kus Jacqueline

Panda pap

Jeetje wat een verhalen over stofzuigen, schoonmaken hard werken bij vegen de tuin doen grasmaaien.
Super daar ga ik thuis gebruik van maken.
Of was dat misschien iets uit een volgend verhaal van jou.
Ben de tijd vast vooruit, ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

Ha ha groeten Pap

dinnie

Nou Maud, dat klinkt weer super. Ik zou die vissen ook wel eng vinden denk ik.
Ben ook heel benieuwd naar hoe je werk/eindopdracht vorm krijgt.
Liefs van Dinnie
PS: Leuk dat je een schildpad stuurde naar Marijn. Ik heb wat met schildpadden...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!