maudheijndermans.reismee.nl

Ziplinen and Grand Case

Het is alweer donderdag, de tijd vliegt! Tijd voor een verhaaltje over de afgelopen week, maar vooral het afgelopen weekend.

Vorige weekend zijn we naar de Lottery farm geweest. Je kon daar ziplinen. Aangezien ik aan het begin echt dacht dat ik het heel eng zou vinden, en omdat we inmiddels wel een klein beetje op het geld moeten letten (eind van de maand enzo) kozen we voor de normale ziplinen. We waren trouwens ook te laat voor het extreme ziplinen, maar de naam zorgde al voor genoeg zenuwen dat ik dat waarschijnlijk toch niet gedaan had. Nadat we ons eenmaal hadden ingeschreven voor het ziplinen gingen op zoek naar de plaats waar het allemaal begon. Dat was gelukkig redelijk dicht bij, dus we hoefde niet eerst helemaal de berg op te klimmen. We kregen wat uitleg over wat we precies gingen doen en toen werden we vastgesnoerd in een tuigje dat ons veilig moest houden. Het leek zo weinig, een paar bandjes om je middel en benen en daar moest je dan veilig aan blijven bungelen, zo’n 4/5 meter boven de grond. Toen we alle 3 vastgesnoerd waren en we konden beginnen kwam er tot mijn verbazing een ventje van een jaar of 8 aan die blijkbaar met ons mee zou gaan om het voor te doen, omdat de man die ons in het tuigje gehesen had voor ons de foto’s zou maken. Nou dat was wel even een flinke deuk in mn zenuwen, ik bedoel als een ventje van 8 het kan, dan moest ik het ook wel kunnen! We begonnen aan de klim over touwbruggen, ladders en boomstronken die tussen bomen gespannen waren. Na een paar bruggen kwam dan het eerste touw waar we aan moesten hangen en ons zo verder moesten laten glijden. Nou, de zenuwen sloegen toen wel redelijk toe moet ik zeggen. Gelukkig ging alles goed en was het maar een meter of 10, die eerste zipline. Toen ik de eerste eenmaal had overleefd waren de zenuwen totaal weg en kon ik vrolijk verder gaan met het parcours. Binnen no-time stonden we alweer voor de laatste zipline, dit keer eentje van een meter of 30/40 helemaal naar de andere kant. Wat een heerlijk gaaf gevoel als je eenmaal je zenuwen kwijt bent en zo ver boven de grond aan een touw naar de overkant sjeest! Na ongeveer een uurtje stonden we allemaal weer met beide benen op de grond en zat het zipline avontuur er al weer op. We hebben op de lottery farm nog wat gegeten en daarna zijn we weer begonnen aan de terugreis.

Zondagochtend heb ik eerst maar eens lekker uitgeslapen. Rond een uur of half 1 gingen we naar het strand. We kozen dit keer voor een strand aan de franse kant, Grand Case. Het was een heel lang strand, met voor alle cafeetjes en eettentjes stoelen waar je op kon liggen als je iets bij dat tentje bestelde. We hebben de hele middag lekker in de zon liggen niksen, af en toe het helderblauwe water in om af te koelen en een beetje te zwemmen en dan weer lekker op je strandbedje opdrogen en relaxen. Heerlijk leventje zo! Rond 6 uur ging de keuken weer open en heb ik echt een enorme steak gegeten. Tonnetje rond en met de buik vol zijn we toen weer terug gereden naar Pointe Blanche en konden we rond 9 uur ons bedje weer in duiken om wat nieuwe energie op te doen voor de lange werkweek.

Voor dit weekend staat een tripje naar St. Eustatius gepland, dus ik hoop dat ik volgende week weer een mooi verhaal kan vertellen!

Liefs

Reacties

Reacties

Jacqueline

Stoer Maud , om zo'n parcours te doen,kom je nog wel aan werken toe want ik lees allen maar over leuke tripjes die je maak ???? ben heel benieuwd naar het verslag van st Eustatius . Dikke kus van ons

Panda pap

Dus tonnetje rond he,
Je wilt dus op jaap en mij gaan lijken nou mooi niet hoor
Sintmaartinese panharing
Maar wel superstoer hoor dat ziplinen
Zouden die touwen mij ook kunnen houden ?
Ha ha tot het volgend verhaal over dat schoonmaken he

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!